מפגש מס' |
נושא המפגש |
התנסויות עיקריות |
הערות |
1 |
מפגש פתיחה: עבודה על מיומנויות בנייה ושיתוף פעולה |
היכרות עם המדריך, היכרות עם סביבת הלמידה בחממה. "דף חוקר" בזוגות – פעילות חווייתית לגילוי החממה היכרות עם תכנית הלימוד והאתגר בו נעסוק אימון במיומנויות בנייה: הכנת "שתיל עם פתיל" – מתקן הנבנה מחומרים בשימוש חוזר, בו גדל הצמח ללא מגע ישיר עם המים – כשהמים עולים מעלה בעזרת פתיל בד! את השתיל ייקחו התלמידים עמם לבית הספר |
כל מפגש יתחיל בפתיחה בכיתת הלימוד, ויסתיים בסדר, ניקיון ושיחת סיכום |
2 |
האתגר: "חקלאות ללא קרקע"
הידרופוניקה |
סיור לשדות הקיבוץ ולימוד אודות חקלאות קונבנציונאלית לימוד בנושא שמיטה והצורך לגדל חקלאות מנותקת מהקרקע מפגש עם חוקר: האתגר העולמי לפיתוח חקלאות מנותקת מהקרקע בהקשר הסביבתי. פעילות בצוותים – הקמת מערכות הידרופוניות |
מפגש הדורש מתורגמן במקרה של קשיי שפה |
3 |
הידרופוניקה + חשיפה לעולם הדגים ויתרונות המערכת האקווה-פונית |
סיום הקמת המערכות ההידרופוניות בצוותים לימוד אודות המערכת האקווה-פונית ויתרונותיה מצגת – צרכי הדג הבסיסיים, כיצד יכולים הדגים לסייע לצמחים וכיצד יכולים הצמחים לסייע לדגים? פעילות בצוותים – הכנת אקוואריומים |
|
4 |
הסמכת "ד"ר דג" |
אתגר היכחדות הדגים והצורך שלנו למצוא פתרונות פעילות בצוותים – בניית ביו-פילטרים לימוד על שגרת הטיפול בדגים הסמכת "ד"ר דג" הכנסת דגים למערכות |
את המערכת האקווה-פונית יבנו התלמידים על בסיס המערכת ההידרופונית שהקימו! |
5 |
ד"ר דג – חוקרי המים |
שגרת טיפול בדגים לימוד כיצד לעשות בדיקות איכות מים התנסות בביצוע בדיקות איכות מים התבוננות בטיפת מים במיקרוסקופ והדגמה |
|
6 |
הקמת מערכת אקווה-פונית לבית הספר |
עבודה קבוצתית – הקמת מערכת אקווה-פונית לבית הספר העשרה O.D.T – פעילות המטפחת עבודה בצוות וגיבוש קבוצתי. |
|
7 |
המשך – הקמת מערכת אקווה-פונית לבית הספר |
עבודה קבוצתית – הקמת מערכת אקווה-פונית לבית הספר הכנת שילוט העשרה O.D.T – פעילות המטפחת עבודה בצוות וגיבוש קבוצתי. |
|
8 |
קירות ירוקים |
מהו קיר ירוק? מצגת דיון בנושא – קיר ירוק בהקשר של שנת שמיטה בחקלאות הקמת קיר ירוק (אותו ניתן יהיה להציב בבית הספר) |
|
9 |
השלמת הקיר הירוק והכנה לתערוכה |
סיום הקמת הקיר הירוק הכנה לתערוכה |
|
10 |
תערוכה, סיכום |
מפגש זה מסכם את התכנית. תערוכה בהשתתפות הנהלת בית הספר. שיחה מסכמת "חקלאות ללא קרקע" בהקשר לאתגרי הסביבה, החקלאות והמדע ובהקשר לשנת שמיטה בחקלאות. הכנת פיצות בטאבון. חלוקת תעודות משתתף |
|