מפגש מס'

נושא המפגש

התנסויות עיקריות

הערות

1

מפגש פתיחה: עבודה על מיומנויות בנייה ושיתוף פעולה

היכרות עם המדריך, היכרות עם סביבת הלמידה בחממה.

"דף חוקר" בזוגות – פעילות חווייתית לגילוי החממה

 היכרות עם תכנית הלימוד והאתגר בו נעסוק

אימון במיומנויות בנייה: הכנת "שתיל עם פתיל" – מתקן הנבנה מחומרים בשימוש חוזר, בו גדל הצמח ללא מגע ישיר עם המים – כשהמים עולים מעלה בעזרת פתיל בד! את השתיל ייקחו התלמידים עמם לבית הספר

כל מפגש יתחיל בפתיחה בכיתת הלימוד, ויסתיים בסדר, ניקיון ושיחת סיכום

2

האתגר: "חקלאות ללא קרקע"

 

הידרופוניקה

סיור לשדות הקיבוץ ולימוד אודות חקלאות קונבנציונאלית

לימוד בנושא שמיטה והצורך לגדל חקלאות מנותקת מהקרקע

מפגש עם חוקר: האתגר העולמי לפיתוח חקלאות מנותקת מהקרקע בהקשר הסביבתי.

פעילות בצוותים – הקמת מערכות הידרופוניות

מפגש הדורש מתורגמן במקרה של קשיי שפה

3

הידרופוניקה

+ חשיפה לעולם הדגים ויתרונות המערכת האקווה-פונית

סיום הקמת המערכות ההידרופוניות בצוותים

לימוד אודות המערכת האקווה-פונית ויתרונותיה

מצגת – צרכי הדג הבסיסיים, כיצד יכולים הדגים לסייע לצמחים וכיצד יכולים הצמחים לסייע לדגים?

פעילות בצוותים – הכנת אקוואריומים

 

4

הסמכת "ד"ר דג"

אתגר היכחדות הדגים והצורך שלנו למצוא פתרונות

פעילות בצוותים – בניית ביו-פילטרים

לימוד על שגרת הטיפול בדגים

הסמכת "ד"ר דג"

הכנסת דגים למערכות

את המערכת האקווה-פונית יבנו התלמידים על בסיס המערכת ההידרופונית שהקימו!

5

ד"ר דג – חוקרי המים

שגרת טיפול בדגים

לימוד כיצד לעשות בדיקות איכות מים

התנסות בביצוע בדיקות איכות מים

התבוננות בטיפת מים במיקרוסקופ והדגמה

 

6

הקמת מערכת אקווה-פונית לבית הספר

עבודה קבוצתית – הקמת מערכת אקווה-פונית לבית הספר

העשרה O.D.T – פעילות המטפחת עבודה בצוות וגיבוש  קבוצתי.

 

7

המשך – הקמת מערכת אקווה-פונית לבית הספר

עבודה קבוצתית – הקמת מערכת אקווה-פונית לבית הספר

הכנת שילוט

העשרה O.D.T – פעילות המטפחת עבודה בצוות וגיבוש  קבוצתי.

 

8

קירות ירוקים

מהו קיר ירוק? מצגת

דיון בנושא – קיר ירוק בהקשר של שנת שמיטה בחקלאות

הקמת קיר ירוק (אותו ניתן יהיה להציב בבית הספר)

 

9

השלמת הקיר הירוק והכנה לתערוכה

סיום הקמת הקיר הירוק

הכנה לתערוכה

 

10

תערוכה, סיכום

מפגש זה מסכם את התכנית.

תערוכה בהשתתפות הנהלת בית הספר.

שיחה מסכמת "חקלאות ללא קרקע" בהקשר לאתגרי הסביבה, החקלאות והמדע ובהקשר לשנת שמיטה בחקלאות.

הכנת פיצות בטאבון.

חלוקת תעודות משתתף