מסלול‭ ‬הלימודים‭ '‬מרחבים‭' ‬מחנך‭ ‬את‭ ‬התלמידים‭ ‬לחשיבות‭ ‬ערך‭ ‬העמל‭ ‬והמלאכה‭ ‬יחד‭ ‬עם‭ ‬שילוב‭ ‬לימודי‭ ‬לתעודת‭ ‬הבגרות‭. ‬‭ ‬

מוקד‭ ‬העשייה‭ ‬החינוכית‭ ‬של‭ ‬המסלול‭ ‬יהיה‭ ‬העמל‭ ‬בעבודה‭ ‬החקלאית‭ ‬בשדה‭. ‬דרך‭ ‬העבודה‭ ‬בשדה‭ ‬הנערים‭ ‬יחוו‭ ‬הצלחות‭ ‬ותחושת‭ ‬מסוגלות‭, ‬ייתכן‭ ‬שלראשונה‭ ‬בחייהם‭, ‬ודרך‭ ‬המאמץ‭ ‬וההתגברות‭ ‬על‭ ‬קשיים‭, ‬יפתחו‭ ‬את‭ ‬הביטחון‭ ‬העצמי‭ ‬שלהם‭, ‬יגבשו‭ ‬את‭ ‬זהותם‭ ‬האישית‭ ‬וייטלו‭ ‬על‭ ‬עצמם‭ ‬אחריות‭ ‬ומחויבות‭.‬

כמו‭ ‬כן‭, ‬דרך‭ ‬העשייה‭ ‬הנערים‭ ‬יתחברו‭ ‬לציונות‭, ‬עשייה‭ ‬ואידיאליסטיות‭. ‬כל‭ ‬זה‭ ‬מתוך‭ ‬חזון‭ ‬רחב‭ ‬המאמין‭ ‬בגאולתו‭ ‬של‭ ‬עם‭ ‬ישראל‭, ‬השב‭ ‬לכוחותיו‭ ‬הטבעיים‭ ‬ומתחבר‭ ‬לאדמתו‭ ‬ולמולדתו‭. ‬

התכנית‭ ‬אינה‭ ‬מבקשת‭ ‬להצמיח‭ ‬חקלאים‭, ‬אלא‭ ‬נערים‭ ‬אוהבי‭ ‬עמל‭, ‬המאמינים‭ ‬בעצמם‭ ‬ובכוחותיהם‭ ‬ורוצים‭ ‬ומסוגלים‭ ‬לשנות‭ ‬ולתקן‭ ‬את‭ ‬עצמם‭ ‬ואת‭ ‬סביבתם‭ ‬אשר‭ ‬מצליחים‭ ‬בדרישות‭ ‬הפדגוגיות‭ ‬העיוניות‭.‬

סדר‭ ‬יומם‭ ‬של‭ ‬הנערים‭ ‬מורכב‭ ‬מחצי‭ ‬יום‭ ‬של‭ ‬עבודה‭ ‬חקלאית‭ ‬ביישובי‭ ‬הסביבה‭, ‬בקיבוצים‭ ‬ובמושבים‭, ‬על‭ ‬מגוון‭ ‬העבודות‭ ‬השונות‭: ‬עישוב‭, ‬גיזום‭, ‬קטיף‭, ‬מסיק‭ ‬ועוד‭. ‬בשעות‭ ‬הצהריים‭ ‬מתקיימים‭ ‬לימודי‭ ‬התיכון‭ ‬לצורך‭ ‬קבלת‭ ‬תעודת‭ ‬בגרות‭ ‬ובשעות‭ ‬הערב‭ ‬מתקיימים‭ ‬חוגים‭ ‬ופעילות‭ ‬חברתית‭ ‬במסגרת‭ ‬פנימיית‭ ‬הכפר‭.‬

המסגרת‭ ‬פועלת‭ ‬כיחידה‭ ‬אוטונומית‭ ‬עם‭ ‬הצוות‭ ‬החינוכי‭ ‬המוביל‭ ‬של‭ ‬התוכנית‭ ‬‮–‬‭ ‬ראש‭ ‬המסלול‭, ‬מחנך‭ ‬הכיתה‭, ‬מדריך‭ ‬חינוכי‭, ‬ראש‭ ‬בית‭ ‬המדרש‭ - ‬ומלווה‭ ‬ע‭"‬י‭ ‬התשתית‭ ‬המקצועית‭ ‬הפדגוגיות‭ ‬והחינוכית‭ ‬של‭ ‬כפר‭ ‬הנוער‭ ‬תו‭"‬מ‭. ‬